torsdag 26 augusti 2010

Hösten kommer

Hösten är här, inser jag medan jag virar halsduken ännu ett varv kring halsen där jag går genom jeppis centrum på morgonen. Kylan och de mörka kvällarna är redan här, snart kommer träden att avlövas. Det känns ok, sommaren har varit lång och varm, även om den gått alltför snabbt.
För mig betyder hösten te, filtar, filmer, böcker och hoppa i lövhögar när ingen ser på. Det är en tid för nystart och tack vare den energi man fått under sommaren borde man också få påbörjat några projekt. Mitt projekt för i höst blir att skapa en hög mysfaktor för inredningen till 2:an på eriksgatan, att ta tag i min konstnärliga ådra och att fylla vardagen med liv och så lite måsten som möjligt. Jag vill göra helhjärtat allt jag gör i höst helt enkelt.

På ett djupare plan betyder hösten för mig en tid för att också själv avlövas. Att hålla fast vid det man verkligen vill, våga sig ut, men också att låta saker som inte definierar en lämna en. Så att bara det bästa finns kvar.

Jag tror det bästa har funnit mig. Å det känns otroligt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar