söndag 29 augusti 2010

sunny sunday

Hade helt glömt bort hur solen såg ut. Så länge har det varit mulen, men nu lyser den ikapp med mig. För jag är glad, såhär :))))))
Det har varit en bra helg. En bra vecka. Veneziansk firades med familjen som tidigare år på villan med fammos mat, syrrans bakverk (detta år exceptionellt gott med tre sorters lyxtårtor, inte illa att ha en kock till syrra kan jag erkänna), en svampjakt (där svampmästaren heidi hittade 100 % av svamparna, bortsett från en kantarell) och lite raketer (vilket fick en systerson att fnittra av lycka, han har nog sin morfars kemistgener). En trevlig fest i jeppis och en sista krogrunda för i sommaren avslutade kvällen.

Årets arbete är gjort och nu har jag äntligen fyllt i mina studieplaner i minplan, Åbo akademis råddiga system över studierna. För på onsdag kör jag igång i åbo, he e allvar nu.

Idag smakar livet som nytvättat hår, sommarens sista dagar och en puff av jordgubbslonkero. Å en stark bismak av något jag inte kan få nog av. Inte illa alls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar