fredag 14 januari 2011

drömmar.

Drömmer inte sann-drömmar lika mycket som tidigare, vilket är tur, för jag drömde riktigt otäcka drömmar två nätter sen. Men efter att ha vaknat och konstaterat att det bara var en dröm kändes det bättre. Det kändes också bra idag när jag fick veta att tentresultatet som enligt drömmen skulle bli en etta inte alls blev det, utan klart bättre. Och att personen jag trodde var sur på mig i drömmen inte var sur på mig..

Drömmar drömmar. En extra krydda i livet och en ingång i det omedvetna? Kanske.

Ikväll är det fredagkväll och efter att ha dansat hela natten igår ser jag verkligen fram emot en lugnare helg, med mysbyxor, bra filmer, något gott att äta och kanske en sväng till ett bryggeri i byn. Ja, å så är det ju invigningen av Åbo kulturstad imorgon! Åbo är finlands bästa stad att bo i om man liksom jag är kulturhungrig året om.

Livet är gott.

Livet går vidare.

Med eller utan.
Utan.


...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar