fredag 4 februari 2011

vuxenpoäng

För det första vill jag ursäkta det senaste blogginlägget, det var ett hopkok under en tågresa då jag var sur på vad några vänner gått igenom den helgen när det gällde män. Jag vet att tjejer kan vara grodor också, men framförallt är vi ju prinsessor ;)

I helg är det då planerat att jag ska fortsätta i nykterhetens tecken. Det är väldigt smart eftersom jag håller på att spara inför två resor:
1. till Berlin i mars
2. till något varmt ställe med Josso i maj (det är ännu helt bara en dröm).

Sen blir det ju antagligen Budapest i oktober!

Aah, resor resor ^^,

Jag har samlat mycket vuxen-/tantpoäng de senaste dagarna...

- bakade ett fantastiskt lingonbröd ur en ugnsplåt jag köpt endast för detta syfte.
- kokade soppa och pocherade ägg i det.
- köpte tulppaner som nu pryder matbordet! (vårkänslor)
- vaknat klockan 8 fastän jag skulle få sova längre!!!
- bokat bastu för första gången, skall testas ikväll ( har inte vågat tidigare)
- druckit te för att minska på koffeinet, grönt te efter klockan 18.
- hälsat på varje granne i hissen, även de riktigt sura. (Inte börjat skratta i hissen.)

Nu bär det av för film i skolan, sen lite plugg och lite cafébesök. Jei :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar