söndag 27 februari 2011

lycka på gränsen till mani?


Förhöjd självkänsla eller grandiositet. Tror till exempel att jag kommer få bra i tent även om jag läst knappt något.
Minskat behov av sömn. Tidigare tiotimmars drömmande jag har sovit fyra-fem timmar flera nätter i rad nu.
Mer pratsam än vanligt eller svårighet att hålla tyst. Fråga min kämppis Johanna bara... För att inte tala om att jag inte tänker före jag öppnar mun...
Tankeflykt eller en upplevelse av att tankarna rusar genom huvudet. Var det därför jag inte kunde koncentrera mig??
Lättdistraherad. Min uppmärksamheten dras alltför lätt till oviktiga eller irrelevanta yttre stimuli...
Ökad målinriktad aktivitet (på arbetet, i skolan, socialt eller sexuellt)
eller psykomotorisk agitation
. Jep Jep Jep Jep. Nepp.
Hänger sig åt lustbetonade aktiviteter. Vadå, är det nåt fel med det? Man ska ju njuta!

Det kan ju förstås hända att det bara är hormoner. Att den förändrade livsstilen bara har gjort sig påmind. Att orsaken är samma sol som fick oss att gå på isen runt Åbo slott och titta på isskulpturer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar