onsdag 23 mars 2011

vårglad

Förälskad i våren. Jag skuttar så högt jag kan över vattenpölar. Jag tittar upp och tror det regnar men inser då att nej, det är bara snön som smälter från taket. Solen är med i kampanj våren och jag skriver under genom att gömma bort vinterkläder och ta fram vårjackorna.

Sitter länge och dricker kaffe på morgonen. Min fina känsla över våren går lite över på eftermiddagen efter att ha ordnat i garderoben i två timmar, men resultatet blir bra. Bestämmer mig för att unna mig en långlenkki som belöning. Jag hinner plugga senare ikväll.

Idag blev jag sugen på skvallertidning. Inget hört och sett-skit utan ren hollywoodkändis skvaller. Jag har varit utan denna sorters blaskor i säkert ett halvår, men nu vill jag bläddra i den och känna hur hjärncellerna minskat efteråt.. Typiskt att detta sug ska komma under fastan. Får se om jag kan hålla mig..

Nu väntar sambobambo med en kopp te. After noon tea och skvaller. Värr sku he kuna va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar