måndag 4 april 2011

dot dot dot.

Ni som känner mig vet att när jag plötsligt kommer på att färga håret (och idag även ögonfransarna) så betyder det inte bara att mitt hår ändrar färg utan att något har ändrats före detta. Utan att bli för personlig kan jag avslöja intressenter att det innebär en ny början också och inte bara på ny utväxt. Denna gång var det dock annorlunda, för även om det innebar en ny början innebar det inte en avslutning.


Min alltför jobbiga start på veckan (om jag må tycka synd om mig) innebar dock en del bra saker, så se så länge orkade jag vara pessimist.

1. köpte den underbaraste klänningen som jag ska börja hoppa lycklig i kring åbo, det var kärlek vid första ögonkastet och resten är historia...


2. fick studiestöd men i samma veva flög 400 euro i väg... Ska dock ta studielån de närmaste dagarna, så man slipper stressa över pengar eller leva på gröt. Helt onödigt.


3. Kom fram till att det ibland är bättre att hoppa över vattenpottar än hoppa på rosa moln. Å att det är roligt när folk som inte lider av tourettes skriker ord som "ku*" allt vad de kan bland mänskor för att de förlorat mot mig i kortspel.


4. Har äntligen börjat droppa in försökspersoner till vårt forskningsprojekt! Snart får vi sätta igång och forska! Jei! (samtidigt innebär detta att min kalender är fullbokad närmaste tre veckorna...)


5. Som tidigare konstaterat är jag extremt dålig på att vara på extremt dåligt humör länge. Dessutom är jag väldigt tacksam för att jag lärt mig att vara arg och uttrycka det.


:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar