måndag 25 april 2011

I'm so happy that you're gone.

Påskhelgen närmar sig sitt slut och jag får återgå till min helmysiga vardag i åbo, för denna vecka ska jag inte stressa har jag lovat mig. Jag ska njuta av mina sista dagar i åbo, umgås med fina mänskor och njuta i solen. På fredag blir det en tripp till Stadin där jag ska vara daijo en dag.

Personligen tycker jag denna tid på året är den bästa. Tenterna börjar vara över och man inser att sommaren och friheten i sin andra form närmar sig. Prestationslös studieledighet.

Våren sätter igång hormoner och känslor. Folk blir flörtiga och tar för sig, folk som vill ha sin vår-/sommarförälskelse. Vissa till ett högre pris än andra. Det är skönt att för en gångs skull bara luta sig tillbaka och glädjas av att vi får ha det så fint, i nuet. I all sin enkelhet.

Jeppis-Vasa-Åbo imorgon, roadtripp nummer två. Jeppis vi ses till sommaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar