måndag 23 maj 2011

Beach 2011 och etthundraen andra idiotiska påhitt.

Varannan mänska pratar direkt eller indirekt om att komma i form till beach 2011. Själv är jag lite kritisk. Var är denna Beach 2011 som alla pratar om? Det måste vara ett fantastiskt ställe om så många kämpar för att vara av viss form inför den. Och vad händer om man inte passar formen, får man inte komma dit då? Trist.

Vilken är den rätta formen för att våga visa sig på en strand? Vältränad, kurvig, planka? Hur går det då med putmage, selluliter och orakade ben? Ska man kämpa under våren förutom med jobb och studier genom att svettas och lämna bort kolhydrater, för att ännu sedan då sommarmånaderna närmar sig betala för 300 minuter i ett solarium eller alternativt en södernresa för att således undvika vara pinsamt vit på stranden? Nej, men vänta: det finns ju brun-utan-sol..
Å när beach 2011 är här så märker man att det kommer 2 soliga dagar på 10 gråa. Av vilka 1 infaller under din lediga eftermiddag efter att du jobbat hela sommaren (gymkort/ solariumbesök/ nyttiga mål måste ju trots allt betalas!). Jättekul.



Om jag ska vara ärlig, så vill jag inte ens bry mig. Det är helt enkelt inte den beach 2011 jag vill komma till ifall det krävs inträdeskort. Jag tror inte ambitionerna för de flesta ligger i att göra våren jobbig i utbyte mot en platt mage, men varför finns de diskreta kraven på att man åtminstone borde göra något för detta alternativt ha dåligt samvete för att inte göra något. Det är naturligtvis bara bra att träna eller äta hälsosamt eller sola om det får en att må bra. Sålänge ens mål är lite utanför beach 2011, för det finns annat där ute också.

Får man komma dit lagom trött, fattig, otränad, ohälsosam, vit och bara för att njuta av vågorna och solen i en simhalare anno 2008 så är jag där.

12 kommentarer:

  1. Hej,

    Slösurfade på Facebook, klickade på din profil och hamnade här. :)

    Vet inte varför, antagligen för att jag tycker att du är söt. Så kan det gå. :)

    Hälsningar från Åbo. :)

    SvaraRadera
  2. Tack! :)
    Man blir ju nog lite nyfiken vilken åbobo detta är ...

    SvaraRadera
  3. Jag kan förstå det.
    Vad ska vi göra för att stilla din nyfikenhet? :)

    SvaraRadera
  4. Nyfikenhet stillas inte före du avslöjar dig !
    De enda ledtrådarna jag har för att luska ut din identitet är att du
    a) bor i åbo
    b) kallar dig YourDream (vilket tyder på att du är tjej?)

    Så nu föreslår jag följande.
    1) avslöja dig här.
    alternativt
    2) avslöja dig på facebook.

    Andra förslag?

    SvaraRadera
  5. a) stämmer
    b) kille är jag

    Om vi träffades i verkligheten så skulle jag i nåt skede säga att du är jättesöt. En komplimang från mig till dig. That's all.

    Hypotetiskt att tänka så, men kanske vi träffas en vacker dag.

    Förslag?

    Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  6. Fint sagt...
    Men sålänge jag inte vet mer än så tänker jag gå runt och misstänka att du är en sådan som pappor, mammor och andra varnat om som man träffar på nätet. Å i såfall hoppas jag inte vi ses.

    Ha en fin sommar du också.

    SvaraRadera
  7. Tack.
    Du kan misstänka att jag är en sådan som pappor och mammor vill att ens flicka ska träffa. Då är du nog närmare sanningen.

    SvaraRadera
  8. Mm, intressant! :)

    Men sålänge jag inte har någon aning om vem du är kommer du ha väldigt svårt att bevisa det.

    SvaraRadera
  9. Du har så rätt.

    Du kan bara fantisera och drömma om en söt kille.

    Det är ju inte helt fel med sweet dreams. :)

    SvaraRadera
  10. ...men inte behöver man fantisera, när verkligheten är mycket mer intressant.

    SvaraRadera
  11. ...Och förresten. Jag vet vem du är.

    SvaraRadera