söndag 8 maj 2011

hipp-o-crits

Idag trodde jag att jag såg Andy Mccoy men sen insåg jag att det var Michael Monroe, som också spelade en gång i Hanoi Rocks. Han gick med en blondin förbi när jag satt på fontanas terass i åbo och drack en cafe mocca. Han såg gammal ut, men han går fortfarande som en stjärna.



...För en tid sen hade vi denhär diskussion med min farmor.


Fammo: "Jaaa, grannarna krattar nog fastän de är söndag..."

Jag: "Ja, vad är det för sätt, helgar ju inte vilodagen precis. "

Fammo: "På min tid vågade man inte hänga tvätt på en söndag, för gjorde man det fick

man både höra och få arga blickar"
Jag: "Jaa, tänk så det har ändrat..."



Idag har jag skurat, tvättat fönstren, dammsugit och dammat. Fastän det är söndag. Det kallas skenheligt.


Jag har också ätit två lössglassar, druckit cider i solen och hittat ett nytt användningsområde för köksbordet. Det kallas semester.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar