lördag 21 maj 2011

lördagslycklig.

Veckans sista arbetsskift är avklarad och solen skiner. Jag är nöjd, den lilla ångest jag kände tidigare i veckan över att vara i jeppis över sommaren känns som bortblåst. Min analys av mitt förändrade tillstånd beror på följande:

- jag trivs på jobbet och tycker jag gör bra ifrån mig (klapp på axeln)
- bättre väder
- löpmattan!
- vänner som allt mer finns i jeppis
- kaffe och glass (gratis!), dvs. mammas och pappas kylskåpslänsning.
- det bästa utbudet på skivor, dvd:n och böcker till mitt förfogande (läs: jakobstads bibliotek). Har tack vare min bokmal till "sambo" börjat läsa Fjodor Dostrojevskijs massiva verk Idioten och jag känner mig kulturell och intellektuell och humanist.

Ja. Å så är det ju lördag och de måste man ju fira.
Happy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar