onsdag 29 juni 2011

heat.

Huh. Värme. Jag njuter, även om svetten rinner och jag är inne på min 6:e liter vatten för dagen. Varför klagar folk på värmen? I Indien där värmen är mycket mer överväldigande klagade ingen på värmen. I Indien accepterade man värmen och tog om möjligt lugnare. Jag frågade förstås inte de som byggde hus för en euro i dagen, men jag tror de gjorde det.




Men vi i Finland måste ju arbeta värmen till trots. Jag tror det beror på att värmen får oss att känna att vi inte borde arbeta, men vi måste stöta bort den logiska instinkten att ta det lugnt eftersom vår framtid inom jobbet och alla de massa göromål vi anser så otroligt viktiga för vår " överlevnad" hänger på att vi jobbar även när svetten rinner. Istället för att lugna ner oss klagar vi på värmen, som vi ju inte kan kontrollera. Jag tycker man ska kräva siesta. Vet ni om hur få dagar är så här härliga???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar