fredag 1 juli 2011

kategorier.

Under de senaste dagarna har jag kommit till insikter. Jag har mentalt flyttat en person från piedestal till kategorin problemavfall. En annan blev från "bäst-att-hålla-på-avstånd" till "dig-vill-jag-hålla-nära". Måste man kategorisera sina medmänskor och relationer? Kanske, om man vill skydda sig själv. Kanske, om man vill respektera sig själv. Just nu känns det väldigt rätt.

Jag har fått tre fina insikter redan under sommaren. Konstigt att det känns som att det är under sommaren jag utvecklas mest, även om det är under resten av året som själva hårdmaterialet lagras. Kanske krävs det en tids inpräntning och mognad för att de ska fastna i praktiken.

Det har förövrigt varit en bra dag idag. Jag lever ännu på gårdagen. Den smakade sommar och hopp och vardagsunder. Har dessutom köpt två par nya skor idag. Det ena paret har jag beundrat i två veckors tid, det andra har jag väntat på att köpa ett halvår dvs. nya löpskor.

Det ena paret skor ska jag använda i morgon på mina vänners Johannas och Jans bröllop. 2 andra bekanta ska också gifta sig då. Idag ska en nära vän förlova sig, men jag får inte avslöja vem. Love is in the air.

Nu ska det övas dans inför morgondagen, sedan blir något avsvalkande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar