söndag 31 juli 2011

power in the park.


Det kan inte bli annat än galet (och) roligt när fyra fånigt nöjesfältstokiga Lundare sätter sig i bilen och kör till powerpark för en traditionsenlig dag i karusellerna. För att jag känner mig lat och trött efter en lång dag tänker jag sammanfatta det roliga i några punkter:



1. vi fick en snilleblixt att fara i samma berg-å-dalbana på nytt och på nytt. Bara för att.


2. jag slog huvudet traditionsenligt i fönsterkarm och fick en lika fin buckla i pannan som förra året. vet ju vad som väntar nästa år.


3. de satte oss inte ordentligt fast i det nya åket för i år så vi sitter lösa: syrran får flera blåmärken.


4. våra diskussionsämnen kom på en helt ny nivå. t.ex. alla ställen man kan sätta värkmedicin å vem som kan sätta dit dem och erfarenheter om detta.





Man får väl inte skatta sig annat än lycklig för att man som 20 plussare har barnasinnet kvar och att tre av ens närmaste släktingar också har det och är lika galna. Och att man tar tid för varandra och för att ha kul tillsammans, det uppskattar jag verkligen. Trots att man har annat i livet. Tid är det bästa man kan ge någon, det är oersättligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar