tisdag 30 augusti 2011

bit för bit.

Tänkte att det vore dags för en uppdatering i hur åbo livet för hösten 2011 har börjat. Ni får det bit för bit.

Lättnaden infann sig redan när jag steg in i lägenheten. När man fått ordna upp sina saker (läs: kläder) och fått vädrat illaluktande kloaklukt börjar det gå att njuta av att man har kommit hem. Även vår lägenhet saknade sin andra hälft (läs : Johi) gick det bra att tåssa på och fixa det beboeligt. Våra sommargäster hade snällt lämnat oss ett paket med bla. kex, te och surskorpor som tack för vår gästfrihet. Så det fanns en guldkant på den här historien också (sök på youtube: min finska fru och jag).

Måndagen gick ut på att reda upp saker, ta en länk kring aura å och köpa mat. På kvällen hade vi träff med årets gulisar på Koulu och det verkar vara ett bra gäng gulisar, roligt också att fanns procentuellt betydligt mer män än tidigare år.

Idag, tisdag, håller jag på och "soltorkar" tomater i ugn för att sen sätta dem i kryddor och olivolja. Har också bakat en hel plåt bröd och tillagat lax.

Det var några bitar av vardagen här. Det blir lite torrt dessa dagar, då inget har börjat "på riktigt" och jag ännu är rätt asocial, men i ärlighetens namn njuter jag av ensamheten när den är självvald. Och som tur har Viktor hållit mig sällskap och förgyllt mina dagar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar