tisdag 28 februari 2012

på väg.

Det är mycket nu, sa Heidi åt sig själv när hon strukturerade upp vårens deadlines. Fem deadlines i veckan i genomsnitt framtill slutet. Å så jobb på det, jobb som blir så bra så bra vill jag tro. Ska troligtvis till 5 olika ställen runt omkring i Finland de kommande två veckorna.. Ska bli så underbart att lämna min trygga lilla bekvämlighetszon här som studerande i åbo. Jag blir rastlös om jag inte får ombyte när det gäller vad jag håller på med. Kanske blir man lugnare när man blir äldre.

Det är konstigt hur snabbt tiden går nu igen. Snön håller på att smälta i åbo, det blir tidig vår sägs det. Passar mig och min balkong som väntar på vårsol. Säga vad man vill men nu är den tyngsta tiden på året förbi, det har jag bestämt.

Tänk att för lite göra kan vara mer stressande än för mycket göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar