tisdag 27 mars 2012

bowling.

Baaah, har nyss kommit hem från femtio minuter plågsam kahvakuula treeni (kahvakuula = klot med ett handtag, vanligen mellan 6-18kg). Det värker i ryggen, i armen och jag är ganska säker på att jag kommer ha blåmärken lite överallt imorgon. Hela passet kändes lite som att vara en kägla som jag försökte slå ner med bowlingklotet som i detta fall var kahvakuulan.

I ett litet skede tänkte jag att oj, de här e ju kul. Å i efterhand tänker jag att det nog var helt ok och att det säkert blir roligare ju oftare man är. Framförallt tror jag de e bra att kroppen får nya inputs och inte bara tränas i löpning.

Tror de blir att ta de lugnt resten av dagen. Laga lite gröt, läsa lite, njuta lite av våren och livet.

2 kommentarer:

  1. Kettlebell är ett vanligare ord som ja tror fler känner igen.. :) Sku va kul att prov på. :) Man får säkert träna upp ryggen bra me he, o he sku jag verkligen behöv!

    SvaraRadera
  2. joo, he e väl he som he heiter på engelska. Jo, ryggen lämnar nog lätt oträna i jämförelse med magan t.ex. Kan no rekommender, men he e nästan så att man måst ha en massör till hands dagen efter tå å.

    SvaraRadera