måndag 12 mars 2012

problematisera.

Jag hatar dessa flumm-uppgifter som jag håller på med bara för att få ihop några futtiga studiepoäng till. De må vara intressanta ämnen, men när skrivandet blir att handla om att få en viss kvantitet i fråga om ord istället för kvalitet i kunskap och jag istället sitter flera timmar och flummar om saker som jag kunde ha sagt i tre meningar. Det tär på min kreativa själ!

Annars har det varit en riktigt rolig måndag. Tunga tankar har torkat i solens strålar och jag har hunnit med flera varma promenader, flera koppar kaffe, flera avstressande handlingar. Jag undrar om jag inte har lite attitydproblem med mitt skolarbete och att det egentligen är större än uppgifternas egna art. Kanske är de inte så tokiga uppgifter om jag bara valde att acceptera dem. Just nu är inställning till dem som något som tar av min dyrbara frihet utan att ge mig desto mer.

Samtidigt, vad vore friheten värd om det inte skulle finnas måsten?

Och varför ska jag alltid problematisera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar