torsdag 8 mars 2012

too much is too much.

Det här skulle vara min lediga dag. Och visst, det hade sina fina stunder, såsom morgonlenkkin, länkbastun och några lyckade matcher betapet. Men så kom de där ögonblicket då jag fick för mig att hela världen måste räddas idag, eller snarare att allt jag borde göra de närmaste dagarna borde göras idag för annars hinner jag inte. Med vad? Att leva? Att njuta? Att bli nåt?

Jag vill leva så jag kan ta en kreativ paus och klotta gubbar och djur i anteckningsböcker. Bland annat. Jag vill inte känna huvudvärken tränga in bara för att jag har så mycket att tänka på. Eller att jag inte kan lägga mitt tankearbete på mina vakna timmar och istället flyttar det till tiden då man ska sova.
Imorgon har jag föreläsning om burnout-problematik. Kanske var de det som påminde mig om att jag borde lugna ner mig. Att ha ett till jobb är verkligen ett till jobb. Så jag stryker en fem studiepoängs kurs och tror att livet ordnar sig i alla fall. För att ta kreativa pauser och leva på i lagom lugn är vad jag vill fortsätta göra. Bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar