onsdag 14 mars 2012

utåt.

Det har varit två lärorika dagar i drogdiskussionens tecken. I östra Finland, så nära ryska gränsen att våra mobiloperatörer han välkomna oss till Ryssland, fick vi diskutera missbruk och bruk av alkohol och droger tillsammans med andra stadiet studerande.

Fastän det är tungt att köra över 5 h, så är resorna givande. När man tittar framåt på en väg och det börjar skymma finns det inget annat att göra än att prata djupa saker. Saker man inte pratat med någon om pratar man plötsligt med en ny bekant. Det rensar hjärnan och det är skönt med människor som kan lyssna. Alla borde få prata ut med människor som inte av relationsgrunder är inblandade i ens liv. Jag förstår varför stödsamtal fungerar.

I Imatra sov vi på ett hotell med de perfekta hotell-lakanen. Det ska vara fluffigt och vitt. Jag sov som en stock och gladdes åt den härliga hotellfrukosten vi sen fick. Jag tror jag kommer att tycka om detta jobb. Hittills gör jag det. Mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar