söndag 29 april 2012

degiga fingrar.

Jag skriver detta blogginlägg med degiga fingrar. Har nyss bakat och stekt ett bröd som liknar lite det jag tillagade och åt i familjen i Indien, men detta var inte fullt så fett. Det känns så skönt att man har valet att göra sitt eget bröd för att man har tid för det, nu när alla tenter är förbi och det sista jag har kvar här i åbo är några små uppgifter och en uppsats med deadline vid midsommar. I övrigt tänker jag bara njuta av att sommaren (enligt mig) har kommit till åbo och att man äntligen kan njuta helhjärtat av länkarna istället för att sucka över den kalla blåsten.

Har haft en lugn helg, hjälpt P att flytta, jobbat lördagkvällen på rusmedelsbussen på torget i åbo och diskuterar med ungdomar. Ganska kul, även om över fem timmar i en buss som står stilla var lite för länge. Om en vecka far vi till Finlands nordligaste ord Utsjoki med jobbet och dessutom kommer vi att få en massa fritid så det finns tid att utforska norra lappland. Ibland är det här bara världens bästa jobb.

Får se hur länge jag stannar i Åbo före jag börjar jobbet i Jeppis. Jag har ingen brådska, för en gångs skull är allt under kontroll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar