onsdag 16 maj 2012

kort å gott.

Mina sista studieuppgifter för våren är gjorda, tenterna är godkända och allt är frid och fröjd i den vägen. Perioden med "det seriösa springandet" har börjat för mig och jag gör mest det jag känner för mest hela tiden. Lugnet som finns här kring behövs, för de senaste dagarna har jag fått såväl mycket roliga som mycket tråkiga nyheter från människor kring mig. Jag tror dock att allt kommer att bli bra till slut.

Det är alltid en lika härlig tid den här tiden i maj. Dagarna blir bara längre, träden blir bara grönare och den korta tiden då man får träffa massor av gamla vänner är strax här. I efterhand brukar sommaren aldrig ha varit som man tänkt sig; förra sommaren blev lugnare än jag trodde den skulle vara. 

Jag vet att jag har sagt det förut men för mig är sommaren tiden då jag utvecklas mest, sådär mentalt. Vintern, hösten och våren utvecklas jag kunskapsmässigt, på sommaren får jag klarhet och livsinsikt. Det hoppas jag på i sommar också. Men jag kan bara hoppas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar