tisdag 12 juni 2012

sista chansen

Sista dagen på min långledighet. Så var det dags att börja jobba igen, imorgon kl 7.30. Gjort mig beredd på att vakna kl 6, äta frukost och plocka med mig en lunchmatsäck, cykla i väg till jobbet, befinna mig där 7.15 och klä mig i arbetsuniform och lära mig allt vad jobbet kräver. Inställningen till jobbet skall vara den samma som förra året; göra mitt bästa, hålla en öppen inställning, våga fråga och vara så rejäl som möjligt. Det tror jag för en långt.

Som avslutning på ledigheten tänker jag vila i solen som förhoppningsvis håller i sig, springa efter min cykel till sandsund och bara ta de lugnt. Jag har blivit ganska bra på det... Vilken tur ändå att man jobbar 75%, även om det innebär att helger inte är lediga.
Längtar så tillbaks till solen i Alanya. När ska det nånsin bli riktig sommar här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar