onsdag 20 juni 2012

skifta

Jobbet har börjat rulla på allt bättre. Jag trivs bättre och allt känns lite lättare när man börjar förstå hur det fungerar. Att skifta mellan morgon- och kvällsjobb har ju också både sina positiva och negativa sidor. Dels passar det mig som är van att sova länge och utan att väckarklockan behöver väcka mig de dagar då jag har kvällsskift. Dels störs jag av att man inte orkar göra speciellt mycket efter  att arbetet slutar kl. 21 å inte många har möjlighet att träffas på förmiddagarna. Ibland känns det som samhället är gjort för vanliga 8-16 arbetare, t.ex. med bions öppehållningstider å allt. Å andra sidan, vem vill (och kan) gå på bio kl 11?

Det positiva är att jag troligen har mer energi före jobbet än efter, vilket innebär att jag har möjlighet att träna mig slut på förmiddagen, ta en kort vila å gå på jobb. Å det är inte alls illa att ha 6,5h arbetsdagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar