onsdag 25 juli 2012

presentera, inte prestera

När jag nu i stort sett kommit över besvikelsen efter den misslyckade halvmaran känns livet mycket bättre. Löpningen känns roligare, vardagen känns lugnare och överlag har jag sänkt kraven på min löpning. Jag vill ha rolig löpning, inte organiserad. Löpning som förr, löpning som när det lyckades. 

Förutom löpningen har jag de senaste dagarna också testat på skogsvandring och bärplockning. Det är märkligt hur man med åldern börjar allt mer uppskatta det naturen ger.. Väntar ivrigt på hjortron och svamp! Väntar också på skolstart och höst.

En sak som jag funnit och som direkt nådde mitt hjärta och magknapp är lindahls delikatessyoghurt i smakerna jordgubb och vanilj. Seriöst, hur kan yoghurt smaka så häääär gott???!- var första tanken när jag smakade en sked. Beror troligtvis på de extra 4 % fett, men vem bryr sig. Gottgottigottgott!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar