onsdag 5 december 2012

tripp trappa ner

Jag borde vara nöjd. Alla lektionerna före julen är över, alla förutom en tent är skriven och allt jag behöver göra nu är att njuta, få julkänsla, plugga mellan varven när det känns så. Istället väcks en liten ångest över att jag har så lite att göra. Nån typ av frihetsångest. När jag har stressigt drömmer jag om alla saker jag skulle kunna göra nu. Men att gå i butikerna känns inte så lockande, trots att skatteåterbäringen kom idag. Att gå ut känns mest kallt. Vill inte. Kan inte. För många val.

Jag måste helt enkelt lugna ner mig. Jag måste acceptera att stressen för i år börjar vara över. Men man är inte riktigt van när den hängt över en i 3-4 månader. Pluff, borta. Ny stress nog är jag säker. Ska nog börja med att göra något. Inte göra något känns för ångestfullt. Trappa ner, långsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar