onsdag 6 februari 2013

mest bara roligt

Har en skön o slapp onsdag bakom mig. Som belöning för allt flitigt tentläsande de senaste 3 veckorna tyckte jag att jag var värd en sådan dag. Så jag har mest bara läst tidningar på bibban, testat att göra grönsaks-soja biffar (med 49% proteiner!) och myst och gjort absolut inget vettigt. En vettig 2 h på jobbet hann jag dock med där det framkom att jag slipper på en trevlig liten jobbresa till Stockholm i april :) Det  piggar väl upp vem som helst! Roligt att ha en liten resa att se framemot.

Nästa vecka planerar jag en tripp till österbotten. Syrrans lilla Nelli ska barnvälsignas så jag tänkte att det vill jag ju inte missa. Dessutom är det ganska länge till påsk, då jag annars skulle ha kommit.

På tal om grönsaksbiffarna. De var rätt goda när man åt dem med en kryddstark gräddfilssås, så det kan jag ju tipsa er om. De smakar inte så mycket i sig själv så lönar att blanda i lite kryddor, lite vitlök mm.

Ikväll fortsätter mysandet med "Jutta ja superdietit", onsdagskväll måstet. Resten av veckan blir det nämligen studier och annat smått, men de känns mest bara roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar