söndag 17 mars 2013

en blåbärsdröm

Vips for helgen igen och så sitter man här igen och tycker livet är fantastiskt. Har nyss avklarat en 15 km länk, solen skiner och i  frysen har jag en blåbärsdröm.(Visste ni annars att bluedream är marijuana??)

Jag fick min OBH glassmaskin av älskling till jul, men på grund av en kortvarig utlåning och en känsla av att jag borde minska på mitt sockerätande har jag inte använt den på en månad. Denna gång då för att göra glass enligt detta recept, som jag kallar blåbärsdröm:



När jag sökte lite glassrecept på nätet hittade jag också en massa hälsosamma glassalternativ. Glass behöver inte vara fullproppat med grädde och socker för att vara gott. T.ex. kan det bli gott att bara mixa lite frysta mangon och banan för att få en "glass". Fast på helgerna ska man inte behöva tänka för mycket på sånt där, då får de vara lite socker och grädde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar