torsdag 30 maj 2013

helmet

Torsdag morgon. Vaknade sex och har sedan dess hunnit packa, städa och äta. Jag åtnjuter min favoritkaffe för tillfället, Roberts Coffes Apelsin Kaffe, blandat med lite vanligt kaffe för att mildra den starka men ljuvliga apelsinsmaken. För att riktigt lyxa till det har jag satt lite vispgrädde på. mumma.

Kylskåpet är rätt tömt på allt som är mitt. Jag har insett att jag inte kommer spendera många dagar här i Åbo i sommar längre. Först blir det jeppis och sen blir det några veckor i Helsingfors med min kära. Jag har hört att det finns en massa härliga lenkkispår i Böle där vi bor som jag nog ska utnyttja till fullo, dessutom ska jag ta med min cykel så jag blir riktigt bekant med Hesa. Märkte att det var mycket vanligare att man har cykelhjälm i Hesa än det är i Åbo eller österbotten, så jag får väl köpa en. Undrar om användningen beror på trafikens ökade farlighet, en trend eller på polisens effektivitet att böta för utebliven hjälm. eller så är hesabor helt enkelt räddare om sitt liv.


Nu blir det dagens träning, sen blir det att packa ihop det sista och sen bege mig på cykeltur till sjukhuset. Ett besök jag inte sett framemot. Wish me luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar