söndag 23 juni 2013

lazy hazy days of summer

Söndag och midsommaren är över. Har under den senaste timmen jobbat flitigt med min gradu, glad över att få ta itu med det igen. Graduarbetet går ganska smärtfritt ännu nämligen.

V har tagit tåget till Hesa så jag lämnar hit i österbotten för att hinna njuta av livet här emellan. Har på känn att dessa alla små flyttar mellan städerna gör att sommaren bara går ännu snabbare. Samtidigt känns de som att de gör att jag njuter mer av varje stund och tar mer initiativ att träffa folk generellt, eftersom jag vet att jag inte har hela sommaren på mig. 

Trots det härliga vädret har jag varit inne en hel del idag, förutom för länk i sol och vind. Ser riktigt fram emot  Paavo Nurmi tian i Åbo på lördag även om min form inte är kanske riktigt så bra som den skulle få vara, men man kan ju inte få allt. Vissa dagar tycker jag att jag har sprungit snabbare än jag trott jag klarar av, medan andra är små besvikelser. Hur det går beror helt nu på formen den dagen och om mina arbetskollegor ämnar göra det här till en tävling på liv och död eller om vi alla ska följas åt. För mig spelar det ingen roll; lata och fega heidi i mig vill köra lugnt, medan tävlingsmänniskan i mig vill köra fullt och testa hur långt jag kan utmana mig. Tyvärr har jag insett att den lata och fega heidin rätt så ofta vinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar