söndag 2 juni 2013

prat med mitt omedvetna

Tyckte det var dags för en statusuppdatering. Har firat hela helgen men samtidigt jobbat, kokat kaffe och tränat. Har haft min älskling här över helgen, men han tog tåget till storstan idag igen. Känns lite sorgligt liksom och kanske mest insikten om att en ny tidsperiod igen är på gång att börja och en annan avslutas. Det är första sommarn jag inte spenderar i hemknutarna och snart kommer även jag att lämna åbo. Bitvis nu under det här året, sen kanske för gott. Så mycket känns så osäkert, så mycket känns utanför min egen kontroll.

Jag har på ytan tyckt att det är bara roligt, men jag märker att mitt omedvetna upplevt alla förändringar som stressande. Det kanske låter konstigt men så är det faktist. Jag har funderat över vissa symtom och inser att de beror på att det är det omedvetna som försöker kommunicera med mitt medvetande. Jag märker att det omedvetna inom mig upplever en stress som mina psykiska försvar försöker hantera på olika sätt. Det försöker undvika den lilla bristen på kontroll. Det är intressant och jag gläds av samtalet, av att mitt omedvetna nu blir förståeligt för mig.  Tack för pratstunden, du omedvetna del av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar