tisdag 16 juli 2013

flopp å hopp

Gårdagens försök till hjortronplockning blev ju en flopp så ini huhhu. Sprang i skog och på mosa i en timme, hitta max 50 bär innan vi insåg att här var de inte bra. Som tur har vi ju en liter hjortron som vi plockade i lördags som jag tänkte koka till sylt. Tydligen är det hemliga receptet på 2 delar hjortron, 1 del syltsocker.

Idag har jag lite dåligt samvete över att mitt graduarbetande stampar på stället. Jag har bara funnit större glädje i andra saker de senaste dagarna. Eller i ärligheten namn, inte haft lust. Men så blir inte en gradu skriven säger jag till mig själv och tänker att de ändå är j*vligt kallt där ute för att vara juli så vad skulle jag väl annars ändå göra.

Annat på schemat idag är bl.a. att ta en återhämtande länk. Å äta kåldolmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar