lördag 13 juli 2013

mjyys :)

Är riktigt glad idag. Så skönt att komma till österbotten och bara vara :) Har idag plockat en halv liter blåbär till min morgongröt för veckan och en liter hjortron tillsammans med pappa när vi var på villan. Där hann vi dessutom basta världens bästa bastu (å ta en sommersby på det), göra egen pizza och ligga o läsa tidning. Helt en dag i min smak med andra ord. Minus bara för myggorna som tyckte extra om mitt blod på näsbenet och under ögat.

Nu ska jag ta i riktigt med högkulturell läsning, dvs. pappas 91:an och Uti vår hage serietidningar. Ibland behöver man variation och det här är sommarläsning som jag vant mig med före jag ens lärt mig läsa. Jag minns också att jag blev besviken när de verkliga replikerna inte stämde överens med dem jag hade själv kommit på som analfabet. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar