söndag 7 juli 2013

nöjd

Idag gjorde jag mig själv lite stolt när jag sprang 20 km före klockan ens var 11. På en söndag. Härligt och tungt samtidigt. Börjar fundera om man trots allt skulle springa halvmaran i jeppis i år igen, bara för att jag kan. Fast det är ju just det. Jag vet ju att jag kan. Vem som helst kan, det är bara tiden som är frågan. Nå, en trevlig tradition är det i alla fall så vi får se hur det blir. Jag är nöjd oavsett.

Idag hade vi kärt besök av V's syster. Det uppskattade jag verkligen! Vi for till hamnen och solade ett par timmar, bara njöt av värmen och jag njöt av sällskapet. Jag börjar verkligen sakna mina vänner i österbotten. Å familjen. Å hemmet i Åbo. Å när jag inte är här i Hesa saknar jag V. Så det är ett enda saknande den här sommaren, vilket är ganska jobbigt faktist. Idag känns det nästan ända upp till tårkanalen.

Som tur kommer vi ju hem till Jeppis på fredag. Jag ser mycker framemot det. Ett par eller tre veckor hemma, med V för det mesta. Då blir det bl.a. jakobsdagar, kalas å bröllop.

Men före de ska vi fira V, som fyller imorron. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar