söndag 4 augusti 2013

bröllop och adjön

Igår fick jag äran att följa med på bröllop. Jag tycker om bröllop, även om man ibland får känslan att alla går efter ungefär samma skript. Fast det är väl så man vårdar traditionen och traditioner är viktiga. Ett ovanligt fint och människonära bröllop blev det ändå igår. Tack !

Nu är det också min tur att tacka "jakobstad" för mina tre senaste veckor här tills jag igen ikväll tar tåget söderut(hesa).

Tack för vänner som träffat mig och berättat hur ni har det. Tack för att ni lyssnat på mig och frågat hur livet lever. Tack speciellt mycket för skratten och för känslan att jag har fortfarande vänner här och på andra ställen även om vi flyttar runt i världen och inte håller kontakt så ofta som vi trodde. Tack för öppnade dörrar. Tack för vänliga ord, stöttande ord. Tack för att jag får vända mig till er och att ni vänder er till mig. Tack för planer, drömmar och livsvisdom. Tack för att ni påminner mig om vem jag var en gång och vem jag är. Tack för att det aldrig är för sent.

Tack jeppis för känslan av att vara hemma, även om jag inte vet vart jag hör. Tack för caféer som serverar billig kaffe och för nöjen som inte kostar något. Tack för loppisfynd och jakobsdagar, för musik och god mat.  Tack för hallon, blåbär och hjortron. Tack för stränderna och vattnet, tack för att de hålls relativt rena.

Kanske det räcker med tack. Hur tacken är de små sakerna, men blir så stora.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar