torsdag 17 oktober 2013

a sick mind needs a healthy body

Blir väl lite sur när alla skriver om att vintern har kommit till österbotten och allt vi får i Åbo är regn och kyla. Nåjaa, sen när snöslasket kommer så är jag inte avis. Dessutom är det bra med tanke på mitt cyklande, inte roligt att cykla i snö precis...

Jag ser verkligen framemot helgen nu igen. Veckan som varit har varit mindre intensiv än förra veckan, men som gårdagens statusuppdatering lät avslöja så betyder det inte att det har varit lätt. Men en del av mig njuter ändå av att jag verkligen gör något, av adrenalinet och stressen, av att något händer, att det är krävande, av att jag får göra mitt yttersta, visa vad jag går för. Lite som med träningen. 

Mitt favoritordspråk i detta läge är "A sick mind needs a healthy body", något jag läst i Haruki Murakamis bok om löpning. För allt det vi håller på med nu så anstränger verkligen ens psyke och för att orka med allt tanke- och känsloarbete så behöver kroppen både bra mat, vila och träning. På det klarar man sig långt. 

Håller det i åtanke inför helgen och vi orkar en vecka till. kram :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar