måndag 7 oktober 2013

bygga, stiga, klättra

Måndag. 

Var ska man fortsätta då? Vart? Hur?

Jag gör upp scheman och uppgifter för att skapa struktur i min vardag. Skapa någon form av struktur i ett kaos. Alla dessa uppgifter, grupparbeten, tenter, förberedelser som borde övas. Det krävs  mycket av mig idag, samtidigt går det lekande lätt. För på något sätt följer jag bara min passion, det jag brinner för, det jag vill lära mig, det jag vill göra. Kaoset är en del av drömmen, allt jag behöver är att bygga stegen som tar mig dit. Jag har kommit så långt och jag är så nära, intalar jag mig själv. 

Aldrig klar, aldrig kommer vara. Men närmare, alltid, för varje steg och år och uppgift. För varje grupparbete, tent och förberedelse. 

Måndag: gör X och X. I slutet av dagen  får jag kruxa bort dem från det klottrade x-pappret som kallas livet och fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar