söndag 5 januari 2014

Här och nu.

Jag insåg att hej, såhär lugnt som jag har det på studiefronten nu har jag aldrig haft tidigare. Inga tenter, ett par referat, klientträffar och så förstås lite jobb vid sidan om med det förebyggande arbetet och gradun, men that's it! Så den där klyschan om att man ska njuta av studietiden så tänkte jag lite göra av nu på våren före praktiken å graduarbetet börjar på riktigt. Jag har förstås haft helt underbara studietider även när det varit mycket, men ni vet, det där riktigt "göra det lilla extra" av det har liksom saknats. 

Så jag ska sitta längre å äta frukost, ta en länk alltid när det känns så, ta pauser i pluggandet när jag blir trött. Jag ska inte kräva att jag kan allt, fråga om hjälp, inte vara rädd för att misslyckas. Jag vill ta en dag för att bara läsa strunt, jag vill lyssna och vara närvarande när jag träffar vänner, jag vill baka mitt eget bröd, låta saker ta tid.

Livet är här, det börjar nu - aldrig där och då.

 
Jag vill ta sitta länge och njuta av min frukost, som idag blev baconlindade ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar