lördag 29 mars 2014

Den där känslan

Det finns en speciell känsla som jag fylls av när jag äter något som är himmelskt gott OCH hälsosamt. Det är en känsla av välbehag, av att jag är god mot mig själv i mer än ett avseende. Det liknar lite känslan man får efter en härlig flow-länk, vilket man kanske först får uppleva efter en tid i löpskorna. Hur som helst, just denna känsla fylldes jag av när jag åt denna pizza.

Gratinerad timjanpäron å halloumi pizza med karamelliserad lök på blokålsbotten med en sås på avocado å soltorkad tomat (kort å gott)


Jag vet hur det kan låta, att man tar det för långt när man gör deg av blomkål istället för vetemjöl. Men varför inte? Smaken å konsistensen är det inget fel på, även om det inte smakar traditionell  pizza. Å om du dessutom har svårt att tugga i dig 1kg blomkål per dag så är det här ett ganska roligt sätt. 

Nu säger jag inte att man behöver äta så hela tiden, men varför inte vara lite mer fantasifull än köra sallader hela tiden när smaskig pizza å hälsosamt kan skrivas i samma mening.


Är ni intresserade av hur jag gjorde kan ni rycka mig i ärmen nångång, skicka en kommentar eller googla, så hittar ni säkert något liknande. Jag vet dock inte om det blir lika gott ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar