måndag 20 oktober 2014

Om att vara lat

Höstlovet å förkylningen har verkligen satt sig i kroppen. Sen jag kom till åland natten till lördan har jag varit utanför dörren 1 enda gång! Jag som tidigare haft svårt att inte röra på mig på en liten stund finner nu soffan som min bästa vän. 

Det är märkligt hur snabbt man vänjer sig och försoffas. Jag avbokade dagens bodypump delvis för att halsen var full av gegga imorse, delvis av tanken att jag ska låta förkylningen gå ut ur kroppen helt å delvis pga rädsla för att jag känner mig så otränad pga flera dagars vila att jag är rädd att jag svimmar eller börjar spy om jag anstränger mig. Man blir tydligen mer kreativ när det gäller att hitta ursäkter för att inte träna också när man låtit bli några dagar! 

Nä, som tur vet jag att man vänjer sig vid högre å mer frekvent aktivitet rätt snabbt också. Sen ska man ju akta sig för att ta i för hårt för snabbt också, en lagom lugn upptrappning  brukar vara bäst. 

Nu, friends å njuta av mina sista lazy days ;)

Ps. Har varit duktig med gradun trots kroppslig lathet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar