söndag 2 november 2014

Alltid något nytt att lära

Att jag har gått på 3 kurser i höst har verkligen öppnat upp ögonen på mig. Hur mycket det finns att utveckla inom mig. Hur mycket jag ännu har att lära. Å hur mycket jag kan ta till mig, om jag vill. 

Det är inte det att jag trott mig veta allt. Nej, snarare att jag inte varit mottaglig. Tänkt att det finns begränsat hur mycket jag kan lära mig och med studier så blir det lätt för mycket redan det. Å det kanske är så, det finns ju en korrelation mellan att jag avslutat mina officiella studier och att jag nu går på en massa kurser. Men nu när jag är här, på kullen av kurser, vill jag bara lära mig mer. Bli mer. Ta emot mer. Göra mer.. Smak för utveckling. 

Jag brukar säga om mig själv att jag är bra på mycket men inte riktigt bra på något. Jag har ingen tydlig talang som folk pratar om som att "heidi, hon e ju så bra på de å de..." Men eftersom jag är vetgirigt lagd har jag en god kunskap å möjlighet att bli någorlunda bra inom alla genreer, oavsett det är musik, måleri å teckning, sport, språk, matematik eller allmänkunskap. Å eftersom jag inte är riktigt bra på något så kommer jag aldrig lämna på en viss gren särskilt länge, jag vill istället lära mig om annat. Kanske för att se om det finns något område som jag kan bli riktigt bra på trots allt. Hittills har jag bara inte hittat det. 

Jag är ändå glad för den lott jag fått, av att kunna lite men inte allt. Vilja mycket men aldrig nå fram. Bli motiverad men inte inslukad.

 Å det handlar väl mycket också om min personlighet å temperamt. Att jag aldrig varit en satsa allt i samma botten å kör med gasen i botten mot målet- människa. 

Så. Gå en kurs! Eller föreläsning. Eller låna en bok om nån färdighet du vill utveckla på bibban. Det ger alltid något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar