lördag 18 april 2015

Doft av sommar

Idag har det varit helt super härligt väder, riktigt våååår! Jag har haft lite dålig träningsmotivation denna vecka och att ta mig till gymmet på spinning i morse locka mig lika myki som att äta memma på midsommar (kom int på nån bättre liknelse). MEN som tur var det ju fint väder, så jag sökte nåt att utforska på Åland och fann Önningeby museum!!

 Så fort jag lämnade "stora vägen" blev det lande så mycket det kan bli. På båda sidorna om vägarna fanns ladugårdar, traktorer och stora fält. Jag såg fast hur många gamla, stora vackra hus och prästgårdar. Det bästa var ändå dofterna: nyklippt gräs, skog och jaa, "ladugård". Vad påminner int om sommar i Larsmo mer än de? Jag fick lite dryft faktist. 


 Men sen en sak jag int riktigt förstod, midsommarstången var ännu åpp! Å alla på Åland baa: Jamen självklart! Å ja ba:  Alltså va?! Er int he som julgran att he ska slängas ut 20:a knut? Fast int så lätt att släng ut en midsommarstång, gissar jag...


 Efter 2h cykling blev det minch (middag och lunch = minch) i form av hamburgare på det nyöppnade stället i stan. Toppenställe, får 5/5! 
Ikväll blir det vinkväll med några tjejer, kul!! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar