torsdag 30 april 2015

Vappen och äckliga superfoods.

Det är torsdag och valborg och jag känner mig helt slut. Sku kunna bädda mig ner framför soffan med gott samvete å ta en Ally Mcbeal-marathon å käka glass. Vilket ser ut att bli mitt vappen firas i år, vilket helt ärligt känns ok.

Så här såg det ut när jag första gången satt på mig hatten som associeras med dagen. Tänk att det är 6 år sedan!! 

Imorse steg jag ändå upp före 6 med energi och glädje. Drog på mig löpskorna och for löpande med blytunga ben mot stadion. Morgonsol, tystnad och en tom stadio. 18min av enminuts intervaller mellan upp- och nedvarvning. Härligt

Väl hemma hann jag duscha och sedan var det dags för dagens superfood-utmaning. 1,5 msk MSM blandat i vatten. Smakar pyton, typ gift, men jag blandar det med svartvinbärssaft så hälsofördelen blir väl plus minus noll. 

Sen blir det att sätta maca i fokus. Maca som jag prövade för 2 år sen men tyckte smakade spyor, så jag slängde bort det. Försäljaren sa att ju mindre man tycker 
om det desto mer har man behov 
av det. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. 

Anyways. Jag blandar min maca- smoothie:

100g vattenmelon, 1 banan, 0.5dl blötlagda cashewnötter, 1 msk lucuma och 1 knapp msk maca. Toppar med  nötter, havregryn, hallon å musli. Det smakar ok. Kanske mitt maca-behov har minskat..?

Men varför ska det hälsosamma smaka äckligt? Jag menar, vem tycker ärligt att spirulina, maca eller msm- pulver är gott?? Det blir ju gott när det blandas med banan mm., men i grunden smakar det ju blä. Det är därför jag föredrar chia-frön, smakar inget. Men vem vet, kanske man vänjer sig? 

Nåja.

Klara vappen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar