onsdag 27 maj 2015

Hälsningar från Corfu: Vi har det bra

Skulle ge er bilder, men hotellets nät vägrar samarbeta. Istället får ni lite skriverier om upplevelsen så där i allmänt:

Måndag kväll
Anländer till Kontokali Bay. Portiern tog vära väskor och visade oss till hotellrummet, med privatpool och en flaska rödvin -inte illa. Aldrig förr har någon burit mina väskor till rummet, viskade jag åt V. Dessutom. En gratis välkomstmassage. Jag tror jag skulle kunna vänja mig vid denna lyx! Fast då skulle det iofs inte kännas lika lyxigt...

Tisdag 
V vaknade med sjuk hals och fick börja dagen med finrexin. Humöret och måendet blev ändå snabbt bättre när vi fick frukost. Den troligen bästa hotellfrukosten jag nånsin ätit! Favoriten var definitivt färsk frukt med äkta grekisk yoghurt och nötter. Smakade gudomligt!!

Nästa positiva upplevelse var stranden och området som hörde till vårt hotell. Jättefint! Låg där en bra stund förrän jag for på massage och kroppspeeling på spat. Sedan blev det lunch; grekisk sallad för mig och V testade kyckling kebab, som är inget som det jag definierar kebab men mycket gott. Efter maten vilade vi vid poolen utanför vårt rum.

Bestämde oss för att hyra cyklar. Två cyklar, två pers, två dagar. 20e. Helt ok! Cyklade på måfå, såg fina stränder och trevliga barer. På tillbakavägen valde vi en "genväg". Cyklade ner för en brant grusig backe. En spricka i marken och ett försök att rädda mitt cykellås från att falla ur cykelkorgen ledde till att cykeln hamnade vertikalt glidande efter gruset, liksom
jag. Rev upp högra sidan av kroppen, från topp till tå, kläderna gråa och nötta av gruset. V hjälpte mig upp. Själv hamnade jag i någon form av chocktillstånd. Sköljde av det värsta skräpet från såren. Kunde inte emotionellt reagera, stängde av å ville bara till hotellet. V hade i samma veva fått punktering. På något vis kom jag ändå till hotellet, sköljde av mig gruset och försökte skyla de brännande såren. V plåstrade om mig och chocken började släppa. Några tårar och glas vin och det kändes bättre. For på middag, åt gyros. Jättegott det också, trots allt. I fortsättningen tar jag de lite lugnare...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar