måndag 22 juni 2015

Drömmen som blev sann: Jag fick jobbet!!!

Vem var det som sa att saker ordnar sig?!? Det här hade jag dock inte vågat tro på! Jag fattar inte det riktigt, hur kan jag ha blivit lovad det arbete som får hjärtat att dunka ett extra slag? 

 Igår började jag tvivla på min förmåga. Så jag tänkte att jag behövde en plan b och började söka andra arbeten. Men jag fann absolut ingen glöd för de arbeten jag kollade på. Satt mest i soffan och var irriterad, suckade åt tidsfördrivet. Det är verkligen tungt att söka jobb, så jag förstår definitivt arbetslösa bättre nu. Å då har jag bara sökt två till ställen!

Sen idag, kom till arbetet. Höll koll på mailen mellan telefonsamtalen nångång. Å där plötsligt, ett mail från arbetsgivaren. Som meddelade att jag skrivit fel telefonnummer i ansökningen! (Bra exempel på hur noggrann arbetare jag är, voi huhhu). Så jag ringde upp herr Arbetsgivare med skakig röst och han sa att jag var den som de fastnade för, de tyckte intervjun gick utmärkt och de vill att jag börjar i augusti!! Å ja baaa whaaat?!? 

Efter samtalet sprang jag runt i våra korridorer som värsta galningen, kramade om arbetskompisar å var allmänt hög. Det var tur att jag hade en lugn arbetsdag med andra ord. Min chef sa att hon hade blivit uppringd av dem på  mitt nya jobb i egenskap av referens å sagt att de tyckte jag verkade bra, vilket min chef sedan bekräftade. Å där å då fick jag jobbet!!!

Nu ska vi å fira det hela med Viktor med middag och jag känner bara sån otrolig tacksamhet!!! Är så taggad på att göra ett gott jobb och lära mig allt jag kan!! :)  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar