onsdag 29 juli 2015

Att finna ro.

Boktips!! Har ni inte läst dessa så rekommenderar jag denna bok varmt:


Lyssna på den som ljudbok eller läs den ett kapitel om dagen. Varför? Jo, för att den förenklar det komplicerade, den lugnar i stormen, den lättar det svåra.

"Medveten närvaro är helt enkelt en praktisk metod att med hjälp av systematisk självobservation, utforskning av det egna jaget och medvetna handlingar få ett bättre grepp om den inre människans rikedom"

Det här är en bok som jag vill somna till. Å en bok som jag vill läsa när jag vaknar, å bära med dess visa ord hela dagen. Se det som ett andrum, utan att för den skull ha något att göra med religion. 

Köp den! Jag lovar er nya insikter. Jag lovar er mera lugn. Har bara lånat den i 2månader men tror jag måste köpa den.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar