onsdag 15 juli 2015

Dagar vid sjön

Sjödagarna på Åland har äntligen börjat, en av många händelser under de närmaste dagarna. Det är högsäsong och jag märker det i ljudet från gatorna, i avbokade besök, i antalet segelbåtar vid hamnen..


V och jag for ner till Saltkvarteret och tittade på båtarna, andades in den fina atmosfären och åt middag på Pub Niska, första gången för i år. Som alltid ville jag ha deras getostsallad. Som alltid ville V ha deras pizza. 



Det blixtrade och syntes mörka moln, men regnet kom aldrig. Vilken tur, för jag ville ta tillfället i akt och plocka mer blåbär. Jag tycker om att plocka i små doser och ofta, det ska aldrig kännas jobbigt. V hoppades på en blåbärspsj, men jag ville göra något lite annorlunda, så det blev en blåbärscobbler.

Som ni ser kokade blåbären lite över i ugnen, men jag kan intyga att smaken var det inget fel på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar