fredag 4 september 2015

20 saker om MIG.

Jag är antagligen sist av alla i bloggvärlden, men det tog mig 2v att göra den klar. Så vi kör: 20 saker om mig. 

1. Jag försöker ofta vara så punktlig att jag blir försenad. T.ex. om bussen går 7:15. Då väntar jag med att gå ut tills jag är där exakt 7:15, vilket gör att jag ofta blir försenad när jag pga nån liten grej då jag är där först 7:16. 

2. Jag lärde mig simma först som 11-åring och var därför bland de sista i min klass. Jag gick aldrig i simskola och vet inte om jag någonsin skulle ha gillat det heller. Jag gick ju i simkurs förra hösten å först då lärde jag mig verkligen att njuta av simningen. 

3. Jag har insett att jag har en väldigt bra koncentrationsförmåga. Mitt rekord är att sitta 16h i sträck med studiematerial; å då menar jag utan någonsomhelst pauser. 

4. Jag köper aldrig godis, chips, choklad eller kex. Däremot äter jag glass i den mån att det kompenseras för dessa. 

5. Jag har aldrig ridit en häst å de hästar jag träffat hittills har inte gillat mig. När andra i klassen hade sin hästfas kände jag ingenting, däremot gillade jag att rita hästar. 

6. Jag lärde mig i somras att man växlar ner i uppförsbacke när man cyklar, innan dess har jag växlat upp. 

7. Det fanns en period i livet då min spyreflex aktiverades av allt som påminde om (burk)ananas. Allt efter en incident då jag blev magsjuk efter ett mål som innefattade ananas. Det tog flera år innan jag på nytt kunde äta ananas.

8. När jag var barn sjöng jag jämt när jag var ensam eller gick någonstans. Jag hittade på egna låtar om prinsessor å kärlek å trodde jag var en exceptionellt bra låtskrivare. Mitt första band hette "Make-up Girls" med mig å min syster som medlemmar.

9. Jag har antagligen berättat det förr här, men jag piercade näsan själv vid 9:år ålder med en knappnål. Först ena näshålet, sen andra, för att det första ansågs "gay" enligt min syster. Å det var absolut inte tillåtet i Larsmo.

10. Jag läser aldrig bara EN bok, utan måste ha minst 3 böcker på gång samtidigt. Jag kallar det ett av mina ADHD drag.

11. Jag har sprungit 3 halvmarathons (under 2h) å 3 st 10km lopp på mina 6år som löpare. Jag önskar jag sprang mycket mer än jag gör idag å nån gång (som jag alltid tror är närmare än det är) ska jag delta i så väl marathon som thriathlon. 

12. Jag har badat i en fontän (men tänker inte gå in på det desto mer). 

13. Jag har kroniskt kalla fötter. Å jag älskar att gå barfota. Månne det har ett samband. 

14. Jag ljög rätt mycket som barn, men var extremt dålig på det. Kanske därför jag slutade med det.

15. Jag blev döpt som 14-åring av tro. Ännu då trodde en del att jag inte hade något namn för att jag inte var döpt. Jag lät dem tro det. 

16. Mitt bästa sommarjobbsminne var utan tvekan sommaren på kårkulla boende 2011. Jag trivdes så otroligt bra med kollegorna, arbetet, de boende mm. 

17. Jag har en färdig ide/manus till min första barnbok. Å nu på torsdag börjar jag illustrationskursen.

18. Mina top 3 önskade resmål just nu är 1. Reykjavik 2. New York och 3. Toscana

19. Jag har gult bälte i karate, haha.

20. Jag har bestämt mig för att gå på Eurovision 2016! Det har varit nåt på min bucket-list länge å nu är det perfekt timing för det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar