fredag 13 november 2015

Fredagen den 13:e

Jaa, glömde annars att skriva om varför den här fredagen blev en riktig fredagen den 13:e. 

De va nämligen så att jag hadd vari å handla direkt efte jobbe. Kom ut från butiken med fulla kassar i båda händerna å regnet piskade ner. Går till bussen, bussen kommer å jag drar kortet. 
- Nix, säger busschauffören. Ditt busskort har gått ut.
- Men jag kom ju med bussen imorse!!
- Det är slut nu. 
Å så går jag ut med svansen mellan benen. Å kassarna på sidorna. Å ingen laddningsplats finns i närhet. Å e hungro. Å känner så här...


Så kan det gå.. Å så höll det på att gå. Men jag höll ihop, med lite stöd av min kära, for till sjukhuse å ladda kortet å tog bussen hem. Å så åt vi middag å slutet gott allting gott som de brukar säga.... 

Fredagen den 13:e. Säger nu bara det.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar