torsdag 24 december 2015

Jultankar

 Jag vaknar lite efter 1 på natten, natten till julafton. Vad som väcker mig är dels de obekanta, men ändå så bekanta, ljusen å ljuden i föräldrahemmet. Dels är det ändå något helt annat som väcker mig å gör att jag ligger vaken, nämligen arbetsrelaterade tankar. Huvudet har inte riktigt fattat att hej, det är jullov, du behöver inte stressa längre. 

Men jag jobbar på det. Jag tror ju inte att jag kan koppla bort huvudet direkt från jobbtankar, men jag kan öva mig i medveten närvaro i det jag gör. När jag är med andra och när jag tar in allt det där som julen kommer med. 

Julen är ju för många inte en lätt högtid och jag tänker lite extra på dem. Jag tänker att alla har inte möjlighet att vara del av gemenskapen av olika orsaker, antingen av det är fysiskt, socialt eller mentalt omöjligt. Å det är egentligen det enda jag vill och önskar alla andra! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar